BOSSA - Bossa
HAKKINDA
1951 yılında kurulan ve Sabancı Holding bünyesinde faaliyet gösteren Bossa, 1,3 milyon metrekare alana yayılmış toplam beş üretim tesisi ve 2.750 personeli ile Türkiye’nin en büyük entegre tekstil kuruluşlarından biridir.
Bossa, üç ana üretim grubunda faaliyet göstermektedir ;
Denim ve Spor Giyim
Dış Giyim
Gömleklik
Yıllık 70,4 milyon metre terbiye üretim kapasitesi ile Bossa; iplik, dokuma, boyama ve terbiye prosesleriyle pazara yüksek kalitede mamul kumaş sunmaktadır.
BOSSA’nın üç ürün grubunda da varolan dizayn yeteneği ve yenilikçi koleksiyon geliştirme kabiliyeti, kendisini rakiplerinden öne çıkarmaktadır. Bu kabiliyete üretim yeteneğimiz ve yaygın satış ağımız da eklendiğinde, bir bütün olarak pazarda farklı bir yerde konumlanmaktayız.
Bossa’nın ana pazarlama stratejileri aşağıdadır ;
Farklılık yaratan yüksek kaliteli inovatif ürün kompozisyonu,
Müşteriye özel servisler, çabuk hizmet, yüksek memnuniyet,
Etkin fiyat politikaları ışığında yapılandırılan yaygın pazarlama ağı
Doğru pazar konumlanması ve rekabetçi fiyatlar
Şirket bütün bunları yerine getirerek Avrupa Birliği ve Türkiye’nin en önde gelen entegre tekstil üreticisi ve ihracatçısı olmayı ve bu liderlik pozisyonunu korumayı hedeflemektedir.
ISO 9001 Kalite Güvence Sistemi’nin yürürlükte olduğu Bossa, küreselleşme sürecinin ve değişen tüketim ve tüketici davranışlarının getirdiği yüksek rekabet koşullarını daha iyi bir konumda karşılayabilmek amacıyla, toplam kalite uygulama ve çalışmalarına devam etmektedir. Bu sürecin bir parçası olarak şirket, Sabancı Holding’in liderliğini yaptığı Sabancı İş Mükemmelliği Programını başlatmıştır. Şirket kalite ve mükemmelliğin bir üretim hedefi olmasının çok ötesinde tüm süreçlere uygulanarak herkes tarafından kabul edilmiş ve şirketin tümüne yayılmış bir yaşam felsefesi olmasını hedeflemektedir.
2006 yılında Denim ve Spor Giyim, Dış Giyim ve Gömleklik kumaş üretimi toplam 50,8 milyon metreye ulaşmıştır. Şirket 2006 yılında, 205 milyon ABD Doları satış gerçekleştirmiş ve toplam 9,2 milyon ABD Doları yatırım yapmıştır. Son 5 yılda yapılan yatırımlar toplamı 115,5 milyon ABD dolarına ulaşmıştır.
Şirketimizin sektördeki trend belirleyici özelliği ile üretim yaptığı üç alanda dünyanın önemli ve modaya yön veren markaları ile yaptığı işbirlikleri; ür-ge, ar-ge, pazar trendlerini yakalayan, yenilikçi ve öncü bir yapıyla çalıştığının önemli bir göstergesidir. Bu başarının arkasında yüksek insan kaynakları potansiyeli, satiş ağı, ürün kalitesi, koleksiyon zenginliği, ileri üretim ve bilgi sistemleri teknolojisi ve güçlü finansal yapı bulunmaktadır.
Şirketimiz ilerleyen dönemde de hızlı ve inovatif ürünlerle pazar penetrasyonunu arttırarak yeni pazarlara ve yeni müşterilere ulaşma hedefinde olacaktır. Bu kapsamda şirketimiz farklılığı ve gelişimi sadece ürün kanadında yaratma hedefinden çok, çalışanları ile birlikte süreçlerinin tümünü içerisine alan bütünsel ve sürekli inovasyon kültürü yaratma düşüncesindedir. Stratejimiz, makro düzeyde Blue Ocean Strategy ile inovasyon kültürünün temelini oluşturmak ve kavramsal farkındalık yaratmak, mikro düzeyde ise Kepner & Fourier ve TRIZ yöntemleri ile işimizde, proseslerimizde ve en önemlisi müşterilerimizde değer yaratacak yenilikçi yaklaşımlar geliştirmektir.
Bossa, 2006 yılı Aralık ayında TURQUALITY
sertifikasını almaya hak kazanmıştır. Bu çerçevede Türk malı imajının oluşturulması ve yerleştirilmesi için yapılacak harcamaların %50’si Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu’ndan karşılanacaktır. Bossa bu desteği de arkasına alarak, 2007 yılında marka kimliğini daha da belirginleştirmek için bir marka stratejisi oluşturacak ve pazarlama faaliyetlerini hızlandıracaktır.
Bossa’nın sermayesinin % 32’si halka açık olup, hisse senetleri İMKB’de işlem görmektedir.
http://www.bossa.com.tr